dimecres, 22 d’abril del 2020

Ambients d'aprenentatge


Els ambients d’aprenentatge es duen a terme a les tardes i es barregen els infants del tres nivells (3, 4 i 5 anys). Però els petits, del nivell 3 anys, inicien els ambients una mica més tard que els altres, quan estan adaptats i preparats.

Cada aula es transforma en un espai d’aprenentatge diferent, on els infants poden triar el que volen fer, segons els seus interessos i necessitats. D’aquesta manera es te en compte i es promouen les seves potencialitats.

A cada aula o espai se li diu ambient i té una temàtica determinada amb unes propostes lligades a aquesta. El mestre o la mestra s'encarrega de preparar amb cura les propostes i observa les interaccions i accions dels infants al llarg de les sessions. Les propostes canvien cada tres setmanes per tal que siguin interessants i motivadores pels infants.


Actualment a la comunitat dels petits tenim 8 ambients: natura, cos i moviment, llums i ombres, cuineta, teatre, toca-toca, minimons i art.


L’ambient de natura:

L’ambient de natura es realitza al pati de l’escola i les propostes van lligades amb l’entorn natural: animals, insectes, plantes i arbres, les estacions de l’any...




L’ambient de cos i moviment:

L’ambient de cos i moviment es realitza a l’aula de psicomotricitat i les propostes van lligades al desenvolupament de les capacitats corporals, la imaginació, la creativitat i les emocions.




L’ambient de llums i ombres:

L’ambient de llums i ombres es realitza a l’aula fosca.  Les propostes van lligades al descobriment de diferents aprenentatges, a través de les taules de llum, llanternes, llums negres i els diversos materials que interactuen amb aquests.




L’ambient de cuineta:

L’ambient de cuineta es realitza a un aula d’infantil. Les propostes van lligades al desenvolupament del joc simbòlic i també es fan diferents propostes a través dels elements de la cuina i del menjar.




L’ambient del teatre:

L’ambient de teatre es realitza a un aula d’infantil. Les propostes van lligades al desenvolupament del joc simbòlic a través de les disfresses i també es fan diferents propostes de maquillatge, titelles, màscares...





L’ambient del toca-toca:

L’ambient del toca-toca es realitza a un aula d’infantil. Les propostes van lligades al desenvolupament de l’observació, experimentació i manipulació dels diferents materials i propostes per afavorir el raonament.






 L’ambient de minimons:

L’ambient de minimons es realitza a un aula d’infantil. Les propostes van lligades al desenvolupament de la imaginació, la creativitat i el llenguatge. Hi ha propostes de composició amb peces soltes, de construcció i de joc simbòlic. 





L’ambient d’art:

L’ambient d’art es realitza a una aula d’infantil. Les propostes van lligades al desenvolupament de la creativitat a través de les diferents tècniques plàstiques.




Esperem que us agradin les propostes. 









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada